loading...
هاستینگ
محمد بازدید : 16 چهارشنبه 27 فروردین 1399 نظرات (0)

امنیت اطلاعات در وب یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که صاحبان سایت باید به آن توجه زیادی داشته باشند. در دنیای تهدیدهای سایبری که به سرعت در حال رشد هستند ، آنها باید به روشنی درک کنند که چگونه از نشت اطلاعات جلوگیری کنند یا از دسترسی منابع آنها به اشخاص ثالث از دسترسی آنها جلوگیری کنند.

 

نصب گواهینامه های SSL به یک استاندارد مدرن برای امنیت سایت تبدیل شده است. با این حال ، چنین مکانیسم محافظتی برای استفاده انبوه نسبتاً جدید و دشوار است. بیایید بفهمیم این فناوری چیست و چگونه امنیت اطلاعات در مورد منابع وب را تضمین می کند.

 

گواهینامه SSL چیست؟

قبل از اینکه به این نکته توجه کنید که چرا سایت به گواهینامه SSL چیست؟ احتیاج دارد ، شایان ذکر است که مفهوم پروتکل SSL خود است. این یک پروتکل رمزنگاری است که انتقال داده های قابل اعتماد از طریق شبکه را فراهم می کند. این یک تضمین ارتباط امن بین مرورگر کاربر و منبع است.

 

HTTP در مقابل HTTPS

HTTPS امنیت داده های HTTP را بسیار افزایش داده است. اگر SSL در سایت نصب شده باشد ، تمام داده ها از طریق HTTPS منتقل می شوند - نسخه ای امن از پروتکل HTTP. داده های کاربر را رمزگذاری می کند و از طریق پروتکل حمل و نقل TCP ، آن را به مالک سایت منتقل می کند. به عبارت دیگر ، تمام اطلاعات منتقل شده توسط کاربر توسط رمزگذاری توسط اشخاص ثالث پنهان می شود: اپراتورها ، سرپرستان Wi-Fi و ارائه دهندگان.

 

گواهی SSL چیست؟

1

پروتکل SSL چگونه کار می کند

همانطور که می دانید اساس کلیه روش های رمزگذاری یک کلید است که به رمزگذاری یا خواندن اطلاعات کمک می کند. پروتکل SSL از یک رمزنگاری نامتقارن با دو نوع کلید استفاده می کند:

 

عمومی. این در واقع گواهی SSL است. این داده ها را رمزگذاری می کند و هنگام انتقال اطلاعات کاربر به سرور استفاده می شود. به عنوان مثال ، یک بازدید کننده شماره کارت بانکی خود را در سایت وارد کرده و بر روی دکمه "پرداخت" کلیک می کند.

خصوصی. برای رمزگشایی پیام روی سرور لازم است. به همراه اطلاعات منتقل نمی شود ، همانطور که در مورد کلید عمومی وجود دارد ، و همیشه روی سرور باقی می ماند.

برای اینکه سایتی بتواند از این قبیل اتصالات استفاده کند ، صاحب آن به یک گواهی SSL احتیاج دارد. این نوعی امضای دیجیتالی است که برای هر پلتفرم فردی است.

2

چه چیزی در داخل یک گواهی SSL است

یک گواهی SSL ممکن است دارای اطلاعات مهم زیر باشد:

 

دامنه سایتی که گواهینامه روی آن نصب شده است.

نام صاحب شرکت؛

کشور ، شهر ثبت شرکت

مدت اعتبار گواهینامه SSL؛

اطلاعات مرجع صدور گواهینامه؛

شماره سریال SSL؛

موارد SAN (SSL چند دامنه)؛

گواهینامه های معتبر و غیرقابل اعتماد.

منبع اصلی گواهینامه های SSL مقامات صدور گواهینامه معتبر یا مقامات صدور گواهینامه (CA) هستند. اینها سازمان هایی هستند که در بازار خدمات IT دارای اقتدار غیرقابل انکار هستند و از کلید رمزنگاری عمومی شناخته شده استفاده می کنند. در مرورگرها ، لیست آنها معمولاً در بخش "Trusted Root Certification Authority" یافت می شود.

 

امضای دیجیتالی که توسط گواهی چنین مرکزی تأیید شده ، اثبات صحت شرکتی است که صاحب نام دامنه است و حق مالک را در استفاده قانونی از کلید مخفی تعیین می کند. به آن اعتماد گفته می شود.گواهینامه SSL نوعی گواهی دیجیتالی است که تأیید هویت یک وب سایت را فراهم می کند و یک اتصال رمزگذاری شده را ممکن می کند. این گواهینامه ها به مشتری ارتباط می دهند که میزبان سرویس وب در زمان صدور گواهینامه مالکیت دامنه را به مقام گواهینامه نشان داده است.

 

این روند احراز هویت بسیار شبیه به آب بندی نامه ای در پاکت قبل از ارسال آن از طریق نامه است. SSL ، کوتاه برای Secure Sockets Layer ، معمولاً در سایتها و صفحات تجارت الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد که به کاربران نیاز دارد تا اطلاعات کارت شخصی یا اعتباری را ارسال کنند.

 

با اطمینان از اینکه تمام داده های منتقل شده بین دو طرف به صورت خصوصی و ایمن باقی مانده است ، رمزگذاری SSL می تواند به جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از قبیل شماره کارت اعتباری ، اطلاعات بانکی ، نام و آدرس کمک کند.

 

محققان پیش بینی کرده اند که تجارت الکترونیکی تا سال 2022 ، 17 درصد از کل خرده فروشی های ایالات متحده را تشکیل می دهد ، این رقم در سال 2017 حدود 12.7 درصد است. این رشد فقط با پایه و اساس اعتماد امکان پذیر است. گواهینامه های SSL با تأیید اینکه وب سایت هایی که برای ردیابی امور مالی و خرید آنلاین استفاده می شود ، اعتماد و مشروعیت ایجاد می کند.

چرا به گواهینامه SSL احتیاج دارید؟

یک گواهینامه SSL اطمینان حاصل می کند که ارائه دهنده همان کسی است که آنها ادعا می کنند و همچنین حاکی از اتصال ایمن بین دستگاه های شخصی و وب سایت ها است. شناخت گواهینامه های SSL برای اعتماد به وب سایت مهم است و برای محافظت از مشتریان در مقابل قربانی کلاهبرداران بسیار مهم است. این نکته را بخاطر داشته باشید که همه وب سایت ها یا گواهینامه های SSL به طور برابر ایجاد نشوند ، هوشمند است.

 

یک گواهینامه SSL به امنیت اطلاعات مانند:

 

اعتبار ورود

معاملات کارت اعتباری یا اطلاعات حساب بانکی

اطلاعات شناسایی شخصی - مانند نام کامل ، آدرس ، تاریخ تولد یا شماره تلفن

اطلاعات اختصاصی

اسناد و قراردادهای حقوقی

مدارک پزشکی

انواع مختلفی از گواهینامه های SSL چیست؟

صاحبان وب سایت گواهی های SSL را از طریق مجوزهای مجوز خریداری می کنند. CA ها نهادهای معتبری هستند که گواهی های امنیتی و کلیدهای عمومی را که برای برقراری ارتباط در یک شبکه عمومی استفاده می شوند ، مدیریت و صادر می کنند.

 

سه نوع گواهی SSL مختلف وجود دارد. هر یک سطح امنیتی متفاوتی را ارائه می دهند. سطوح امنیتی در بین انواع گواهینامه بسیار متفاوت است. به همین دلیل مهم است که درک کنیم چه نوع از گواهینامه SSL یک سایت هنگام انجام یک معامله مالی یا انجام هرگونه کار با داده های کاربر شخصی استفاده می کند.

 

اعتبار دامنه (DV). گواهینامه های DV فقط تأیید می کنند که چه کسی مالک سایت است. این یک فرآیند ساده است که CA به منظور تأیید هویت خود ، یک ایمیل به آدرس ایمیل ثبت شده وب سایت ارسال می کند. هیچ اطلاعاتی در مورد شرکت مورد نیاز نیست. توجه داشته باشید که گواهینامه های DV کمترین اعتماد را دارند و معمولاً توسط مجرمان سایبری 3 مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به راحتی قابل دستیابی می باشند و می توانند یک وب سایت نسبت به آنچه که هست ایمن تر به نظر برسند.

اعتبار سازمانی (OV). برای دریافت گواهینامه OV ، یک CA باید اطلاعات خاصی را اعم از سازمان ، محل فیزیکی و نام دامنه وب سایت خود تأیید کند. این روند به طور معمول چند روز طول می کشد. گواهینامه های OV از اعتماد به نفس متوسطی برخوردار هستند و هاست لینوکس گزینه مناسبی برای وب سایت های عمومی هستند که با معاملات حساس کمتر سروکار دارند

اعتبار سنجی گسترده (EV) این نوع گواهی برای وب سایت هایی که اطلاعات حساس را کنترل می کنند ، ضروری است. دارای بالاترین سطح امنیت 5 و ساده ترین شناسایی آن است. به منظور صدور گواهینامه EV ، CA بررسی پیشرفته ای از متقاضی انجام می دهد تا سطح اطمینان در تجارت را افزایش دهد. روند بررسی شامل بررسی اسناد سازمانی ، تأیید هویت متقاضی و بررسی اطلاعات با بانک اطلاعاتی شخص ثالث است. کاربران می توانند بدانند که آیا یک وب سایت دارای گواهی EV است یا خیر اگر نوار URL مرورگر حاوی یک قفل است و نام شرکت با رنگ سبز درج شده است.

اطمینان حاصل کنید که جلسه آنلاین شما ایمن است

اکنون که می دانید گواهینامه SSL چیست ، سه نوع مختلف و سایتهای دارای قابلیت DV خطری برای کلاهبرداری محسوب می شوند ، مهم است که یاد بگیرید که چگونه در هنگام خرید یا انجام سایر معاملات حساس به صورت آنلاین ، میزان قرار گرفتن در معرض خود را کاهش دهید. برای اطمینان از امنیت آنلاین جلسه شما ، این چهار مرحله را دنبال کنید:

 

خط مشی رازداری فروشنده را بخوانید. دریابید که چگونه از اطلاعات شخصی شما استفاده می شود. شرکتهای معتبر باید درباره اطلاعاتی که جمع می کنند و کارهایی که با آن انجام می دهند ، باز باشند.

به دنبال شاخص های اعتماد در سایت های خرید باشید. نشان های معتبر یا نشان نشان می دهد که وب سایت مطابق با استانداردهای امنیتی خاصی است.

نوع گواهی SSL را که یک وب سایت در اختیار دارد ، بشناسید. به عنوان اولین قدم ، به دنبال نشانه های بصری باشید که امنیت را نشان می دهد ، مانند نماد قفل و رنگ سبز در نوار آدرس. فقط وب سایتهای دارای EV شامل نام شرکت در نوار آدرس وب هستند. مرورگرها گواهی DV را از گواهی OV تشخیص نمی دهند. ابزار ایمن وب نورتون می تواند به شما کمک کند به راحتی تفاوت را رمزگشایی کنید.

فقط معاملات انجام داده و داده های شخصی را به سایتهایی با گواهی های OV یا EV ارائه دهید.SSL و TLS هر دو پروتکل رمزنگاری هستند که برای رمزگذاری امنیت از طریق رمزگذاری ارتباط در شبکه های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. SSL (مشخصات RFC) مخفف Secure Sockets Layer است در حالی که TLS (مشخصات RFC) مخفف Transport Layer Security است. TLS جانشین SSL 3.0 است و اکنون استاندارد است (اگرچه هنوز هم از هر دو روش به عنوان SSL یاد می شود). SSL TLS را می توان برای انواع برنامه ها از جمله ایمن سازی داده ها استفاده کرد:

 

HTTPS ،

FTPS ،

SMTP و غیره

یک پروتکل رمزنگاری باید به الزامات خاصی رعایت کند تا در نظر گرفته شود. در نهایت ، هر دو پروتکل SSL و TLS یک یا چند ویژگی زیر را ارائه می دهند:

 

این اتصال به دلیل رمزگذاری خصوصی است.

هویت همسالان را می توان با استفاده از رمزنگاری کلید عمومی تأیید کرد.

هر پیام منتقل شده برای بررسی اطمینان از اتصال ، شامل یکپارچگی پیام است.

هر دو پروتکل رمزگذاری SSL و TLS با هدف دستیابی به همان هدف - افزایش امنیت شبکه بین مشتری و سرور - هدف دارند. چگونگی دستیابی به این پروتکل ها در بخش زیر توضیح داده شده است.

 

رمزگذاری SSL TLS چگونه کار می کند؟ #

چندین مرحله در ایجاد اتصال امن SSL TLS وجود دارد. برای نشان دادن نحوه عملکرد اتصالات SSL / TLS ، موارد زیر روند بالا دستی از لرزش را با استفاده از یک کلید RSA تشریح می کند.

 

سلام مشتری مشتری اطلاعات را به همراه مجموعه ای از گزینه ها در مورد ارتباط SSL (شماره نسخه SSL ، تنظیمات رمزگذاری و غیره) به سرور ارسال می کند.

سلام سرور سرور تصمیم می گیرد و براساس گزینه های ارائه شده ، آن را به مشتری ارایه می دهد.

تبادل کلید سرور. سرور اطلاعات مربوط به کلید جلسه و همچنین کلید عمومی خود را به مشتری ارائه می دهد.

تبادل کلید مشتری. مشتری گواهی سرور را تأیید می کند و الگوریتم رمزگذاری انتخاب شده سرور را تأیید می کند.

Client / Server شروع به برقراری ارتباطات ایمن می کند. مشتری و سرور هم تأیید می کنند که کلیه ارتباطات بعدی رمزگذاری می شوند.

بسیاری از اتصالات SSL TLS با استفاده از کلیدهای RSA همچنان ساخته می شوند. با این حال ، رمزنگاری منحنی بیضوی (ECC) به دلیل توانایی آن در فراهم کردن همان سطح امنیتی در اندازه بسیار کوچکتر ، به عنوان جایگزینی برای RSA بدست آمده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ECC ، مقاله رمزنگاری منحنی Elliptic Curveography ما را بخوانید.

 

مزایای SSL TLS #

مزایای مختلفی در رابطه با ایمن سازی اتصالات با استفاده از SSL / TLS وجود دارد. چند نمونه از این مزایا شامل موارد زیر است:

 

امنیت را بهبود می بخشد. با انتقال اطلاعات از طریق اتصال رمزگذاری شده بین مشتری و سرور ، این امر برای هر کسی "گوش دادن" به ارتباط بین هر دو طرف را دشوارتر می کند. این امر به ویژه در هنگام انتقال اطلاعات امن مانند کارتهای اعتباری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اعتماد می کند. مرتبط با مزیت قبلی ، استفاده از اتصال SSL TLS همچنین به جلب اعتماد بازدید کنندگان سایت شما کمک می کند. مشاهده اینکه وب سایت از SSL / TLS استفاده می کند به بازدیدکنندگانی که به سایت شما وارد می شوند احساس امنیت می دهد. علاوه بر این ، یک گواهینامه SSL / TLS به منظور خرید مشتریان کارت اعتباری در وب سایت لازم است. بیشتر بخوانید در مورد چرا باید اعتماد SSL را برای تجارت خود ایجاد کنید.

به راحتی مستقر شد. به طور سنتی ، گواهینامه های SSL برای یک دوره زمانی مشخص از یک مجوز گواهی خریداری می شوند. در صورت استفاده از SSL در وب سایت ، این گواهینامه بر روی سرور شما بارگذاری می شود و به این ترتیب یک ارتباط مطمئن برای بازدید کنندگان فراهم می کند. با این حال ، Let’s Encrypt اکنون گواهینامه های SSL را به صورت رایگان ارائه می دهیم که می توانند مستقیماً از سرور شما مستقر شوند. KeyCDN همچنین یکپارچه رمزگذاری رمزگذاری را برای تأمین امنیت اتصال از سرورهای لبه ما به بازدید کنندگان شما ارائه می دهد.

امکان استفاده از HTTP / 2. HTTP / 2 دومین بروزرسانی مهم پروتکل HTTP است. پیشرفتهای زیادی نسبت به سلف خود ارائه می دهد مانند استفاده از فشرده سازی هدر ، یک اتصال برای موازی سازی ، کاملاً چند برابر است ، و غیره. در حال حاضر هیچ مرورگری از HTTP / 2 بدون رمزگذاری پشتیبانی نمی کند ، بنابراین با نصب گواهی SSL می توانید از مزایای استفاده استفاده کنید. مزایای HTTP / 2 با توجه به اینکه سرور شما از آن پشتیبانی می کند.

همانطور که بیان شد دلایل مختلفی برای استفاده از SSL / TLS وجود دارد. به طور سنتی یکی از دلایل اصلی خرید گواهینامه SSL به دلیل کمک به امنیت بیشتر وب سایت شما بود. اما ، با معرفی Letry Encrypt و HTTP / 2 مزایای دیگری برای استفاده از رمزگذاری SSL / TLS وجود دارد.

 

SSL و TLS هر دو پروتکل رمزنگاری هستند که برای رمزگذاری امنیت از طریق رمزگذاری ارتباط در شبکه های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. SSL (مشخصات RFC) مخفف Secure Sockets Layer است در حالی که TLS (مشخصات RFC) مخفف Transport Layer Security است. TLS جانشین SSL 3.0 است و اکنون استاندارد است (اگرچه هنوز هم از هر دو روش به عنوان SSL یاد می شود). SSL TLS را می توان برای انواع برنامه ها از جمله ایمن سازی داده ها استفاده کرد:

 

HTTPS ،

FTPS ،

SMTP و غیره

یک پروتکل رمزنگاری باید به الزامات خاصی رعایت کند تا در نظر گرفته شود. در نهایت ، هر دو پروتکل SSL و TLS یک یا چند ویژگی زیر را ارائه می دهند:

 

این اتصال به دلیل رمزگذاری خصوصی است.

هویت همسالان را می توان با استفاده از رمزنگاری کلید عمومی تأیید کرد.

هر پیام منتقل شده برای بررسی اطمینان از اتصال ، شامل یکپارچگی پیام است.

هر دو پروتکل رمزگذاری SSL و TLS با هدف دستیابی به همان هدف - افزایش امنیت شبکه بین مشتری و سرور - هدف دارند. چگونگی دستیابی به این پروتکل ها در بخش زیر توضیح داده شده است.

 

رمزگذاری SSL TLS چگونه کار می کند؟ #

چندین مرحله در ایجاد اتصال امن SSL TLS وجود دارد. برای نشان دادن نحوه عملکرد اتصالات SSL / TLS ، موارد زیر روند بالا دستی از لرزش را با استفاده از یک کلید RSA تشریح می کند.

 

سلام مشتری مشتری اطلاعات را به همراه مجموعه ای از گزینه ها در مورد ارتباط SSL (شماره نسخه SSL ، تنظیمات رمزگذاری و غیره) به سرور ارسال می کند.

سلام سرور سرور تصمیم می گیرد و براساس گزینه های ارائه شده ، آن را به مشتری ارایه می دهد.

تبادل کلید سرور. سرور اطلاعات مربوط به کلید جلسه و همچنین کلید عمومی خود را به مشتری ارائه می دهد.

تبادل کلید مشتری. مشتری گواهی سرور را تأیید می کند و الگوریتم رمزگذاری انتخاب شده سرور را تأیید می کند.

 


Client / Server شروع به برقراری ارتباطات ایمن می کند. مشتری و سرور هم تأیید می کنند که کلیه ارتباطات بعدی رمزگذاری می شوند.

بسیاری از اتصالات SSL TLS با استفاده از کلیدهای RSA همچنان ساخته می شوند. با این حال ، رمزنگاری منحنی بیضوی (ECC) به دلیل توانایی آن در فراهم کردن همان سطح امنیتی در اندازه بسیار کوچکتر ، به عنوان جایگزینی برای RSA بدست آمده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ECC ، مقاله رمزنگاری منحنی Elliptic Curveography ما را بخوانید.

 

مزایای SSL TLS #

مزایای مختلفی در رابطه با ایمن سازی اتصالات با استفاده از SSL / TLS وجود دارد. چند نمونه از این مزایا شامل موارد زیر است:

 

امنیت را بهبود می بخشد. با انتقال اطلاعات از طریق اتصال رمزگذاری شده بین مشتری و سرور ، این امر برای هر کسی "گوش دادن" به ارتباط بین هر دو طرف را دشوارتر می کند. این امر به ویژه در هنگام انتقال اطلاعات امن مانند کارتهای اعتباری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اعتماد می کند. مرتبط با مزیت قبلی ، استفاده از اتصال SSL TLS همچنین به جلب اعتماد بازدید کنندگان سایت شما کمک می کند. مشاهده اینکه وب سایت از SSL / TLS استفاده می کند به بازدیدکنندگانی که به سایت شما وارد می شوند احساس امنیت می دهد. علاوه بر این ، یک گواهینامه SSL / TLS به منظور خرید مشتریان کارت اعتباری در وب سایت لازم است. بیشتر بخوانید در مورد چرا باید اعتماد SSL را برای تجارت خود ایجاد کنید.

به راحتی مستقر شد. به طور سنتی ، گواهینامه های SSL برای یک دوره زمانی مشخص از یک مجوز گواهی خریداری می شوند. در صورت استفاده از SSL در وب سایت ، این گواهینامه بر روی سرور شما بارگذاری می شود و به این ترتیب یک ارتباط مطمئن برای بازدید کنندگان فراهم می کند. با این حال ، Let’s Encrypt اکنون گواهینامه های SSL را به صورت رایگان ارائه می دهیم که می توانند مستقیماً از سرور شما مستقر شوند. KeyCDN همچنین یکپارچه رمزگذاری رمزگذاری را برای تأمین امنیت اتصال از سرورهای لبه ما به بازدید کنندگان شما ارائه می دهد.

امکان استفاده از HTTP / 2. HTTP / 2 دومین بروزرسانی مهم پروتکل HTTP است. پیشرفتهای زیادی نسبت به سلف خود ارائه می دهد مانند استفاده از فشرده سازی هدر ، یک اتصال برای موازی سازی ، کاملاً چند برابر است ، و غیره. در حال حاضر هیچ مرورگری از HTTP / 2 بدون رمزگذاری پشتیبانی نمی کند ، بنابراین با نصب گواهی SSL می توانید از مزایای استفاده استفاده کنید. مزایای HTTP / 2 با توجه به اینکه سرور مجازی ایران شما از آن پشتیبانی می کند.

همانطور که بیان شد دلایل مختلفی برای استفاده از SSL / TLS وجود دارد. به طور سنتی یکی از دلایل اصلی خرید گواهینامه SSL به دلیل کمک به امنیت بیشتر وب سایت شما بود. اما ، با معرفی Letry Encrypt و HTTP / 2 مزایای دیگری برای استفاده از رمزگذاری SSL / TLS وجود دارد.

 

 

انواع گواهینامه های SSL / TLS

همه گواهینامه های SSL برابر نیستند. براساس نوع مجوز برای وب سایت خود و نحوه پیکربندی آن ، بازدید کنندگان شما اعلان های مختلفی را در مرورگرهای خود مشاهده می کنند.

 

معمولاً گواهینامه ها بر اساس دو چیز طبقه بندی می شوند:

 

(الف) میزان اعتبار گواهی چیست

(ب) با استفاده از یک گواهینامه واحد ، چند دامنه را می توان ایمن کرد

در گروه اول (الف) قرار داریم:

 

گواهی هایی که فقط نام دامنه را تأیید می کنند - مرجع صدور گواهینامه به سادگی تأیید می کند که این شرکت کنترل نام دامنه خود را دارد

گواهی هایی که سازمان صاحب دامنه را تأیید می کند - این یکی نه تنها نام دامنه بلکه اطلاعات موجود در گواهی مربوط به سازمان مانند نام و آدرس را تأیید می کند.

گواهینامه هایی که دارای اعتبار اعتبار گسترده ای هستند - این بالاترین سطح گواهی است که در آن مقام مجوز مالکیت دامنه ، اطلاعات مربوط به سازمان ، موقعیت فیزیکی آنها و حتی وجود قانونی شرکت را تأیید می کند.

برای اینکه سایت شما به درستی با SSL ادغام شود ، باید اعتبار سنجی دامنه استاندارد یا اعتبار سازمان را انتخاب کنید. سطح سوم معمولاً چیزی است که بازیکنان بزرگ از آن استفاده می کنند ، مانند PayPal ، Airbnb و غیره.

 

می توانید سطح گواهی SSL را در پنجره مرورگر مشاهده کنید.

 

 

گواهینامه های معتبر دامنه و سازمان به شرح زیر است:

 

قفل

 

 

در حالی که گواهینامه های طولانی دارای نوار اضافی در اطراف قفل و نام شرکت هستند:

 

SSL تمدید شد

 

در گروه دوم (ب) ، موارد زیر را داریم:

 

گواهی های تک دامنه

گواهینامه های وحشی

گواهینامه های چند دامنه

همه اینها بسیار ساده هستند. گواهینامه های تک دامنه به شما امکان می دهد یک وب سایت را تحت یک نام دامنه تأیید کنید.

 

به عنوان مثال ، اگر سایت اصلی شما در YOURSITE.com اجرا شود و وبلاگ شما در YOURSITE.com/blog اجرا شود ، می توانید آنهایی را که دارای یک مجوز تک دامنه هستند ، داشته باشید.

 

با این حال ، اگر سایت شما در YOURSITE.com است ، اما وبلاگ شما در وبلاگ اجرا شده است. YOURSITE.com ، به SSL کارت ویزیت نیاز دارید.

 

با داشتن گواهینامه کارت ویزیت ، می توانید اساساً یک نام دامنه واحد به علاوه تعداد نامحدود زیر دامنه ها را در زیر آن دامنه اصلی تأیید کنید. در اصل ، یک شخصیت کارت ویزیت در گواهی وجود دارد - * .YOURSITE.com ، از این رو نام.

 


 

آخرین نوع گواهینامه ، گواهی چند دامنه به شما امکان می دهد تا حداکثر 100 نام دامنه تحت همان گواهینامه محافظت کنید. این چیزی نیست که یک صاحب وب سایت معمولی یا حتی یک توسعه دهنده نیاز به مشکلات خود داشته باشد.

 

summary خلاصه نتیجه نهایی شما که گواهی SSL را باید انتخاب کنید:

 

آیا نیاز به اعتبار یک نام دامنه دارید؟ یک گواهی تک دامنه از اعتبار سنجی سطح دامنه یا سطح سازمان را دریافت کنید.

آیا نیاز به تأیید یک وب سایت با یک یا چند زیر دامنه دارید؟ یک گواهی کارت ویزیت از اعتبار سنجی سطح دامنه یا سطح سازمان را دریافت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع : هاست اشتراکی 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 163
  • بازدید کلی : 323